Excel icon Trainingsschema zomer 2017 Temporichttijden Interval-duurlooptempo

 

Trainingen

Op elke dinsdag- en donderdagavond start bij het AVW-clubgebouw om 20:00 uur de training voor lopers van elk niveau.
Er wordt vertrokken in verschillende groepen, die grofweg de volgende verdeling hebben:

Groep Richttijd
10 km
Trainers
1 < 45 minuten Gerard de Lange en Paul Wolters
2 < 55 minuten Hans Knoops
3 < 60 minuten Paul Boogh
4 > 60 minuten Nell Eichoorn en Wil Lantinga


Hierboven is het trainingsschema weergegeven in een excel-document.

training
Over de inhoud, uitvoering van intensiteit, het aantal herhalingen de rust- en herstelperiode is nagedacht.
Niet iedereen zal het optimale uit de groepstrainingen halen, daarvoor zijn de groepen te gevarieerd van samenstelling. Wie méér wil, zal zijn of haar trainingen zelf moeten aanvullen door regelmatig deel te nemen aan prestatie- of wedstrijdlopen en/of het inplannen van individuele trainingen. De clubtrainingen zijn slechts bouwstenen voor het fundament. Dat betekent dat het trainingsprogramma prima kan passen in de voorbereiding naar de marathon, maar ook toe te passen is in een schema voor een 10 km wedstrijd.


Belangrijk is dat je als loper eerst de antwoorden vindt op de vragen: wat wil ik, wat kan ik en wat is voor mij haalbaar? De trainingscoördinator heeft binnen de vereniging de taak ervoor te zorgen dat er voor iedereen plaats is om zijn of haar sport op een plezierige en gezonde manier te bedrijven. Om dit te bewerkstelligen zijn er samen met het bestuur en de trainers afspraken gemaakt. Natuurlijk zijn zij zich bewust van de onderlinge verschillen tussen de groepen. De doelstelling blijft dat de uitvoering van een training vergelijkbaar moet zijn voor alle groepen.

De train(st)ers van AVW wensen iedereen veel trainingsplezier. Mochten er vragen, onduidelijkheden of opmerkingen over het schema zijn, schroom niet naar één van de trainers toe te stappen.